یک تصور غلط در باور برخی مدیران وجود دارد که محیط کار باید خشک و مقرراتی باشد بصورتی که همه افراد در ساعات مقرر کارهای خود را انجام داده و از هرگونه شوخی یا مزاح و داشتن محیطی مفرح پرهیز نمایند .

ما نباید کسب و کار خود را طوری مدیریت کنیم که فقط با اعداد و ارقام سروکار داشته باشیم , زیرا با انسانهایی که دارای نیروی جسمانی محدود و عواطف هستند سرو کار داریم . ما باید آموزش کارکنان را در کنار کارها قرار دهیم .

برخی کارفرماها اعتقادی به این که محیط کار جذاب باشد را ندارند , این افراد دقیقا” کارکنان خود را ماشین فرض میکنند که باید از یک ساعت تا ساعت خاصی کار کنند و در عوض حقوق دریافت نمایند .به سیستم پاداش بهره وری و راندمان تولید اعتقادی ندارند و افزایش راندمان تولید و افزایش بهره وری کارکنان و همچنین کاهش ضایعات تولید را وظیفه کارکنان میدانند.

مدیرانی که چنین طرز فکری دارند توانایی آنها به قدرت نظارتی آنها بستگی دارد و فکر میکنند اگر آزادی عمل بیشتری به کارکنان خود بدهند دیگر آنها آن قدرت کنترل را نخواهند داشت .

باید از این زاویه به موضوع نگاه کرد , در محیط خشک و بی روح و با مقررات زیاد که آزادی عمل کارکنان را از آنها بگیرد مطمئن باشد بهره وری کارکنان نیز اگر پایین نیاید , رشد هم نمیکند و همچنین در این محیط ها نمیتوان شاهد خلاقیت کارکنان و ارائه پیشنهادات اثرگذار بود. در این محیط ها معمولا روی مبحث کاهش ضایعات تولید , افزایش بهره وری کارکنان و افزایش راندمان تولید اهمیت قائل نمیشوند .

برای این مدیران، خندیدن و شوخی کردن یک کارمند با همکارانش مساوی است با از زیر کار در رفتن و تنبلی. این قطعا درست نیست. ایده‌آل‌ترین حالت این است که کارمان را آنقدر دوست داشته باشیم که حاضر باشیم مجانی انجامش دهیم. اما به هر حال، همه ما به پول نیاز داریم. پیدا کردن شغلی که عاشقش هستید، یک موفقیت بزرگ است، نه اینکه بابتش احساس گناه یا عذرخواهی کنید. بعضی از مدیران نمی‌دانند کارمندی که عاشق شغلش است و از آن لذت می‌برد، قطعا بهتر از بقیه کارکنان است .

در محیط کار جذاب و مفرح , کارکنان آرامش بهتری دارند و ایده های جالب به ذهن آنها میرسد و راحت تر و باعلاقه به کار مشغول میشوند و میتوانند در پیشرفت شرکت و سازمان خود موفقیت کسب کنند.

دلیلی ندارد که محیط کار برای کارکنان سخت و کسل کننده و همچنین جذاب و خوش آیند نباشد و با میل و رغبت به کار مشغول نباشند , تنها مدیران ترسو هستند که چنین طرز تفکری دارند و میترسند نتواند محیط را کنترل کنند.

کار باید جذاب و سرگرم‌کننده باشد وگرنه دارید مشتریان و سهامداران خود را فریب می‌دهید. هیچ مدیری دوست ندارد در مقابل جمعی از سرمایه گذارانش بایستد و به آنها اعلام کند: «در شرکت ما، کار جذاب نیست. کارکنان در اینجا کار می‌کنند چون گزینه بهتری ندارند.» کدام مدیر از گفتن اینها احساس غرور می‌کند؟

پس ما در محیطی میتوانیم بهره وری کارکنان را افزایش دهیم و شاهد افزایش راندمان تولید و همچنین کاهش ضایعات باشیم که از تمام ظرفیت پرسنل خود استفاده کامل را ببریم و بتوانیم مشکلات واحدهای تولید یا خدماتی سازمان و شرکت خود را کاهش دهیم که آن محیط یک محیط به دور از تنش و حاشیه باشد و اتحاد و همدلی در بین کارکنان و مدیریت که با درایت مدیریت سازمان بوجود آمده در آن قابل مشاهده باشد .

هر مدیری بگوید پرسنلش از شغلشان راضی نیستند و آنرا دوست ندارند در واقع ناکارآمدی خود را اعتراف کرده است , در واقع هرکسی که جایی کار میکند هرچقدر مشتاق تر با رضایت قلبی کار کند مطمئن باشید بهره وری بالاتری هم دارد.

هرچقدر ما در هنگام جذب و استخدام کارکنان افرادی را انتخاب کنیم که با فرهنگ سازمانی ما و شغل مربوطه ارتباط بیشتری داشته باشند به افزایش بهره وری و افزایش راندمان کارکنان و در نتیجه افزایش راندمان تولید کمک کرده ایم.

مدیران باهوش این مسائل را در کار خود لحاظ میکنند و بهمین علت در مجموعه آنها شاهد افزایش بهره وری , افزایش راندمان تولید , افزایش راندمان کارکنان , افزایش راندمان ماشین آلات , کاهش ضایعات , کاهش توقفات ماشین آلات و …. هستیم.

مشکلات واحد تولیدی خود را با ما درمیان بگذارید ؛ کارشناسان گروه مشاورین صنعتی آریانا با تجربه عملی در صنعت آماده همکاری با شما صنعتگر محترم در جهت حل مشکلات تولیدی شما هستند .( ویدئو را از طریق لینک زیر مشاهده نماید )

https://www.aparat.com/v/pPTNK

گروه مشاوره صنعتی آریانا moshaverehsanati.ir _ moshaverehsanati.com

gmsariyana.com
02166044098
 _ 02166043505
واتساپ
Wa.me/989300899160
کانال تلگرام
 https://t.me/moshaverehsanati
اینستاگرام :
https://www.instagram.com/moshaverehsanati/
سایت :
https://moshaverehsanati.ir

پیام بگذارید